04 September 2013

Batu Api.

Jangan jadi batu api. Jangan nak melagakan orang. Bukan macam tu cara kau nak tunjukkan ketidakpuasan hati kau.

Mujur kau bukan dari darah daging aku.. Tanggungjawab kalau dah kena pikul, kau pikul jelah. Bukan susah. Susah lagi orang yg menanggung kau dulu. Ibarat melepaskan batuk di tangga, macam kau, sering tak tumpah macam kau.

Andai dapat aku berikan sedikit nasihat untuk kau dan juga kau, aku nak cakap "ada baiknya kau tengok ceramah dari ustas kazim elias" Aku harap setiap kata-kata ustaz tu dapat lembut kan hati besi kau, berikan kau kesedaran. Berhentikan mengapikan orang.

Pikirlah mana yg kau rasa penting bagi kau. Jangan terlalu jagakan satu hati, hati yg lain kau hiraukan. Hati yg kau hiraukan adalah yg terpenting untuk kau!