19 July 2013

Hope.

Setiap orang ada harapan memasing. Harapan itu adalah masa depan, masa depan yg akan menentukan siapa kita. Aku punya harapan, walaupun kadang-kadang aku give up tapi adanya family, kawan, teman istimewa, aku bangun semula utk meneruskan harapan tu.Sekelip mata je dah pun pertengahan tahun, dan most of my friends dah sambung study. Apa korang rasa bila tengokkawan-kawan lain dah belajar, dpt kawan baru dan kau cuma tengok((dalam hati, humm jelesnyaaaaa)). Sedih tak sedih tak ?

Aku masih lagi menganggur. Masih lagi menunggu tawaran daru IPTA walaupun kolej swasta berkali kali telefon bagi tawaran, aku tolak dgn baik. So, aku decide utk tunggu andv apply second intake from Uitm. Aku banyak dpt sokongan dari cousin aku dpt second intake Uitm. Dari situ aku kumpulkan semangat aku yg jatuh luruh lusuh ni dan bangkit. Alhamdulilah, ada lagi semangat tu. Aku apply kos yg betul2 aku nak, aku minat.
Doa itu penting. Untuk masa depan dan seterusnya. Dulu aku tak yakin nak amik kos yg aku minat, aku melencong amik kos lain. Tapi kali ni, aku yakin dgn apa yg aku mohon. Harapan aku, Allah beri aku peluang untuk aku berjaya pada masa hadapan. Thanks a lot for those yg banyak bagi semangat. For my love, get well soon, jangan lupa makan ubat, always love you :*

Love: zulaikha