25 February 2013

Monday.


Harini, dalam sejarah 2013 untuk bulan ini, untuk kali pertamanya.........................................aku bangun lambat. Hahahahahahaha *mcm suspen bunyinya* Entah kenapa harini lena bebena aku tidur. Sedar pukul 10.50 lepastu sambung balik. Always. Mungkin, penat semalam, kenduri dkt kl. Tapi aku takde tolong buat pape. Duduk tgk org yg nak berunang. Ohhh ye, aku penat sbb aku rasa bosan yg amat sangat lagi dahsyat. Tuhan je yg tahu bosan dia mcm mne. Ingt aku suka sgt ke pergi rumah sedara belah bapak ni. Dahlah tak rapat. Semuanya nak gedevassss gedevuss je. 

Pejam celik pejam celik, result pon dah nak keluar minggu depan. Ehhhh, bulan depan. Haihhhhh, hati ni gundah gelisah, jantung ni bedegup laju je bila ingat balik paper2 yg aku dah jawab. Dlm otak ni mcm2 aku pikir pasal result. Risau papaer Bm dgn Sej. Paling aku risau dua paper. 

Banyakkan berdoa. Doalah senjata kita. Dalam pada gelisah, kita kena dekatkan diri pada Allah. Supaya tenangkan hati ni dari rasa-rasa yg pelbagai perisa. Perisa takut, ragu2, debar2 and so on. So, tunaikanlah solat supaya kembali tenang. Takde benda lain yg boleh tenang kan kita selain solat. Mungkin. Bagi aku itu je ataupun makan sebanyak yg mungkin. Biarkan gemok asalkan hati tonanggggg *tenang*

Hampir 3 bulan hidup menganggur, hampir jgklah pipi ni nak mengembang. Pipi kembang takpe, jgn bdn kembang. Taknak. Nnti baju tak muat, seluar tak muat. Mana nak beli ? Duit takde. Ayah pun bukan nak bawak pergi jalan2. Jaga badanlah jgk. Kadang2 apa yg aku makan mengalah org yg obesiti makan. Tak ingat dunia bila makan. Tapi, alhamdulilah tak gemok mcm diorang :D 

3 bulan duduk rumah. Mcm2 aku dah belajar. Terutama belajar masak. Setiap kali mak nk masak wajib duduk dkt dapur tgk apa yg mak masak, tgk bahan2, tgk cara masuk, tgk mana bahan yg kena masuk dlu. Haaa, sikit2 lama2 jadi bukit. Setiap hari tgk mak masak, makin lama makin byklah kita tau mcm mne nkj masakn tu. Cuma sambal fav ecat je tak pernah tgk lgi mcm mne mak masak. Insyaallah. Sabar ye sayang :)

cukuplah takat ni je aku menaip. kalau nak pikir apa nk taip nnti panjang sgt sbb mcm2 rasanya nak taip. tunggu untuk next post jelah. assalamualaikum.